-Gizle-
-Gizle-

Yeni Konu Gönder Yeni Yorum Gönder
 
Konuyu Oyla:
  • Toplam: 1 Oy - Ortalama: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Isınma Problemi Ve Otomasyonların Devreye Alınması İle İlgili Toplantı Bilgileri
16.11.2012, 09:46
Yorum: #1
Isınma Problemi Ve Otomasyonların Devreye Alınması İle İlgili Toplantı Bilgileri
Derneğimiz İSKAYAD Kayaşehir"in tümünü ilgilendiren ısınma faturalarının yüksek miktarda gelmesinin altındaki olumsuzlukların giderilmesi yönündeki uzman görüş ve deneyiminden istifade edilerek hazırladığı çalışmasını bir dosya halinde Emlak yönetimin Kayaşehir bölgeler arası koordinasyonundan sorumlu Sn.Hüseyin KARAKAŞ ile derneğimizin Başkan yardımcısı A.Hadi GEZGİN;Yönetim kurulu üyesi Hasan KURT;Yönetim kurulu üyesi Bayram SABAZ, 14.11.2012 Çarşamba akşamı saat 19:00'da otomasyonların muhakkak devreye alınması ile ilgili görüşmeyi yapmışlardır.

Verimli olduğuna inandığımız bu görüşmede Yönetim kurulu üyemiz Sn. Hasan KURT'un hazırladığı dosyamızı yetkililere teslim ettik.İlgili konuda teknik ifadeler ile sunumumuzu çeşitli anektodlarla beraber yaptıktan sonra, Hüseyin beyin ''konular ile ilgili çok sayıda şikayetin olduğuna tanık olduğunu ,emek verilerek hazırlanmış bu dosyayı tüm bölgelerin idarecileri ile toplantılarda paylaşarak gereği için elinden geleni yapacağını ancak bazı işlerin henüz garanti kapsamında olması dolayısıyla ilgili firmaların garanti servislerinin beklenmek durumunda kalındığını bazı gecikmeler bu sebeblerden kaynaklandığını bizlere bildirdi.

Sonuç itibarıyla dosya içeriğinin dikkate alınarak gereğinin yapılacak olması sözü işin özet kısmını oluşturuyor ve bizim içinde asıl olanı budur.Alınan tedbirler ve yapılan düzenlemler neticesinde inşallah bu kışı geçtiğimiz kıştan daha kolay ve daha az maliyetle geçireceğiz. Kayaşehirli komşularımıza saygı ile duyurulur.

Yönetime Teslim Dosyanın İçeriği;
KAYAŞEHİR ISINMA SİSTEMİ SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ


Toki Kayaşehir projesinde en büyük sıkıntıların başında ısınma sisteminin sağlıklı işletilememesi ve yüksek gelen ısınma faturaları gelmektedir. Biz Kayaşehir sakinleri olarak ilk yıl çok sıkıntılar çektik. Aslında problemler basit müdehalelerle giderilebilecekken herkes çözümü başkasında aradı ve olan biz site sakinlerine oldu. Önümüz kış ayları olduğu için aynı sorunlar karşımıza tekrardan gelecektir. Doğalgaza geçen seneden beri %30 lar civarı zam yapıldı. (1 nisan 2012 doğalgaz zam oranı %18,72, 1 Ekim 2012 doğalgaz zam oranı % 9,8 ,Toplam zam:%30.35) Sorunlar çözülmez ise geçen seneye nazaran %30 daha fazla yakıt parası ödeyeceğimiz anlamına geliyor. Biz işin uzmanı kişilere danışarak bazı aksaklıkları tesbit edip bunlara çözüm önerileri sunuyoruz.

ÇÖZÜM (1)-Binalarımızda sıcak su dağıtım boruları yanlış yerden verilmiş. Bina koridorlarından izolasyonu yapılarak katlara dağıtım verilmesi gereken boru hattı mutfaktan verilerek bu boruyla dairelerin ısınmaları sağlanmış ve bu nedenle çoğu bina sakini bu borudan elde edilen ısıyla dairesini ısıtmakta ve petekleri açma ihtiyacı duymamakta. Bu yanlış hat en soğuk kış aylarında bile daire içi sıcaklığın en alt sınırı olan 15°c altına düşmemesine sebep oluyor. Hatta pek çok dairede hiç petek açılmadan 20°c üzerinde oda sıcaklığı elde edildi. Bu da haksızlıkları beraberinde getirdi. Site sakinlerine maniplasyon yaptınız suçlaması getirildi.
Bu hattın koridora alınması şu aşamada maliyetli bir iş olduğundan kimse buna yanaşmayacaktır.Bu sebeple bizim mutfaktaki borudan en az ısıyı elde etmek için çözüm arayışına girmemiz gerekmekte.(Bknz:Çözüm2)
ÇZÜM (2)- İlk yıl gereksiz yere kaskad sistem kombiler 80-90°c gibi anormal yüksek ısıda çalıştırıldı.Sonraları biraz düşürülse de olması gereken seviyeye düşürülmedi.
Kombi ısıları dış hava şartlarına bağlı olarak 50-55°c aralığında yakılmalı. Zira kaskad kombiler yoğuşma yapabilmesi için ortalama 54°c civarı çalışmalı. Binamızın dış cephe izolasyonu bu ısıda yakmak için yeterlidir .Yoğuşma için en uygun sıcaklık seviyesi budur. Sıcaklık yükseldikçe yoğuşma en aza iner. Yoğuşmalı kombi yoğuşmayı tam yaparsa %30 lara varan oranda tasarruf yapar. Kombiye yoğuşma yaptırmazsak bu tasarruftan faydalanmamış oluruz. Yüksek yakılan her bir c %6 ya varan oranda yakıtı arttırır. Yakıt katlanarak artar.İlk maddede belirtmiş olduğumuz mutfaktan geçen hat yüksek yanan kombiler sayesinde petekleri devre dışı bırakmakta ve bina sakini petekler yerine kolondan ısınmakta. Çoğu daire sahibi termostatik vanasını 3 konumunda tutsa bile petekler devreye hiçbir zaman girmiyor çünkü oda sıcaklığı 20°c altına düşmüyor.
Kombileri düşük ısıda yakarak hem yoğuşmanın tasarrufundan faydalanmış oluruz hemde kolon yerine peteklerden ısınarak paylaşımda adaleti sağlamış oluruz
ÇÖZÜM (3)-Kazan dairesindeki otomasyonlar ve 3 yollu vanalar devreye alınamadı. Yanlış montaj ve bilgisiz kişilerin işçiliği ile kaskad sistemde olmaz sa olmaz olan otomasyon devre dışı kaldı.
Otomasyon sistemi çalışmayan binalar kontrolden geçirilmeli ve 3 yollu vanaların bağlantıları kontol edilmeli. Özellikle tasarruf olsun diye konulan güneş panelleri otomasyon devrede olmayınca yakıtı arttırmakta. Çünkü kombinin ısıttığı suyun kolektöre gidince soğuduğunu algılayamadığı için suyu ısıtmak için konulan kollektörler suyu soğutarak çok ciddi yakıt israfı yapıyor. Otomasyon devrede olsa suyun güneş kollektöründe soğuduğunu anlayan sistem vanayı kapatarak devre dışı bırakacak ve kombinin ısısı boşa gitmeyecek.
Üç yollu vana ters bağlanmışsa pompa suyu tesisata basmaya çalışırken vana ucu kapalı olduğu için bu görevini yapamayacak ve yakıt israfına sebep olacak.
Otomasyon panellerinin sensörleri iyi monte edilmemiş.Bazı binalarda sensörler boşta bazılarında koli bantı ile boru dışına yapıştırılmaya çalışılmış. Bu da sensörlerin ısıyı düzgün okumasına engel oluyor ve kombi gereksiz yere yanıyor.
ÇÖZÜM (4)- Sirkülasyon pompaları yetersiz. Normalde üst katların dış hava sıcaklığı alt katlardan düşük olur. Bu yüzden bizim binalarımızda kombiler çatıya konuldu ve üstten aşağı basarak suyun üst katlarda daha sıcak dolaşması hedeflenerek dış hava sıcaklık farkını giderilmesi amaçlandı.Ama alt katlar ile üst katların kalorifer suyu arasındaki fark çok fazla. Bu da pompaların yetersiz olduğunu gösteriyor.
Pompaların bağlantıları kontrol edilmeli düzgün bağlanmışsa ısı farklarının en aza indirilmesi için ilave pompalar konulmalı. Üst katlarla alt katlar arasındaki sıcaklık farkı ne kadar az olursa kombilerde o kadar sağlıklı çalışır. Suyun dolaşma prensibi kolay yol neresi ise oradan geri dönüş yapar. Pompa yetersiz olunca devir daim hızı düşüyor ve kalorifer suyu kombiye en yakın dairelerden geri dönüş yapıyor. Alt katlar da ısı haliyle az oluyor. Bu da kombilerin dengesiz çalışmasına yol açıyor. Alt kat ısınamadı diye kombi ısısı yükseltilmeye çalışılıyor.
ÇÖZÜM (5)- Tesisat çok kirli.
Tesisat montajı yapılırken çapaklar ,tozlar pislikler tesisat içinde kalıyor. Yıkama yapılmadığı için bu pislikler filtreleri tıkıyor ve devirdaim hızını düşürüyor. Kalarimetre içindeki algılama sensörlerinin ısıyı algılamasına engel oluyor ve sağlıklı okuma yapılamıyor. Filtreler açılıp pislikler çıkarılmalı. Bütün dairelerin termostatik vanayı maksimum konuma getirilerek ve tüm vanaların açık tutulması sağlanarak mevcut su tesisattan boşaltılıp yerine temiz su verilmeli. Bu yıkama işlemi her yıl yapılmalı.
ÇÖZÜM (6)- Boyler sıcaklığı yüksek tutuluyor.
Boyler sıcaklığı 40-45°c civarı tutulmalı. Bu sıcaklık yeterli bir sıcaklıktır. Yüksek ısıda zaten banyo yapılamaz ve herkes ısıyı doğuk suyu açarak düşürüyor. Buda suyu gereksiz yere ısıtmak anlamına geliyor. Ayrıca sıcak su saatinin yanındaki 2-3 mt lik temiz sıcak su hatları izole edilmemiş. Bu ortam boşluk olduğu için hava akımının en yoğun olduğu yer. İzolasyonsuz bu borular anında içindeki suyu soğutuyor. Bu izolasyon yapılmalı. Maliyetli bir izolasyon değil . Bir daire için 2-3 tl tutmayacak bir rakam.

ÇÖZÜM (7)- Bina koridorlarında termostatik vana yok.
Bina koridorlarındaki radyatörlerin üstteki vanası termostatik vana ile alttakiler ise ilgisiz kişiler müdehale etmesin diye dönüş vanası ile değiştirilmeli. Ortlama 20-25 TL kat başına maliyet çıkar. Bina olarak 200-250 TL arası bir gider yapılarak bu radyatörlerin de gereksiz yakılması önlenmiş olur.Tamamen kapatmak yakıtı arttırır.Termostatik vana sayesinde gerektiği kadar yanması sağlanmış olacaktır.
ÇÖZÜM (8)- Kombi gaz basıncı yüksek.
Yüklenici firma kombi yanarken sıkıntı çıkmasın diye 21mbar olması gereken gaz basıncını 39mbar”a ayarlatmış. Gazın basıncı yetmeyeceğini düşünmüş olsalar birkaç mbar yükseltmeleri normal olabilir ama 39 mbar da kombi için çok yüksek bir basınç.25-30mbar seviyelerine çekilebilir. Yüksek basınç fazla yakıt demek.


Isınma problemleri konusunda sunmuş olduğumuz bu çözüm önerilerini dikkate almanız site sakinlerinin site yönetimine olan güvenini arttıracaktır.
Sivil toplum kuruluşu halkın yönetimle sağlıklı iletişim aracıdır. Bizler işini bilen bir yönetim kadrosuyla yönetilmek istiyoruz. Yönetimin en iyi seviyelere gelmesini ve diğer sitelere örnek bir yönetim olmasını istiyoruz. Hantallaşmış, bürokrasiye mahkum olmuş bir yönetim yerine problemlere hızlı ve kalıcı çözüm üretebilen yönetim istiyoruz. Bunun için elimizden gelen her türlü katkıyı yapmaya hazırız. Yeter ki çözüm ortak paydasında buluşabilelim.
Saygılarımızla.

İSKAYAD
İSTANBUL KAYABAŞI KENTLEŞME SOSYAL VE KÜLTÜREL DAYANIŞMA KALKINMA VE YARDIMLAŞMA DERNEĞİ
Tüm Mesajlarına Bak
Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu Gönder Yeni Yorum Gönder


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Emlak Yön.Site Md.Daf Enerji Tek.Pers.ve Site Tek.Pers.İle Toplantı azat 3 893,102 14.02.2014 14:44
Son Yorum: Erdal

Hızlı Menü:


Şu anda bu konuyu okuyanlar: 1 Ziyaretçi